Ull-Britt.

Dagen startade med plättkrig, tror faktiskt Theo vann den här gången. Plockade och lekte. Fick ett samtal av min kära moder som berättade att dom hyrt ett släp för att hjälpa syrran med flytten till nya lägenheten (han som skulle hjälpt henne fick kalla fötter efter min utskällning, loser) Jag fick iaf ett Halleluija-moment så jag faktiskt insåg att min proppfulla källare äntligen skulle bli min igen (syrrans saker att stått där sen augusti).

Flytten gick väldigt smidigt, inte för att jag var med. Tog istället på mig ansvaret att fixa übergott kaffe. När dom kom tillbaka så sprang jag iväg för att ta ut pengar och köpa tidningen. Idag fick jag nämligen köpa Ull-Britt, Bengt hade nog gillat henne med.

När dom sedan gick så fick jag ett ulleutbrott på min matta, min gigantiska matta i vardagsrummet som inte ville vara med. Så jag ringde min kära neighbour E och gnällde lite. Tack för hjälpen och kaffesällskapet <3
Just nu ska jag egentlgen göra en programsökning på tv´n (manuellt) eftersom fjärrkontrollen är död, kaputt, finito!
Jag vet att ni tänker byt batteri ditt pucko, men det försökte jag.

Då jag faktiskt är lite teknisk lagd så ska jag ge er ett tips. (funkar på alla kontroller)
Om kontrollen fuckar med er och ni inte kan hitta felet så ta er mobil, sätt igång kameran och rikta den mot fronten på kontrollen (där lampan sitter) tryck på valfri knapp på fjärrkontrollen och kolla om det lyser i mobildisplayen. Lyser det så är det inget fel på fjärren. (ljuset kan vara vitt eller blått). Det jag vill komma fram till är att om det inte lyser så kan ni i 90% av fallen slänga den. Kameramobiler kan se infrastrålar och finns det ingen sådan så är den sönder.
Så nu kan intresseklubben sluta skriva.

Nu ska jag kolla på film och bara vara en Doris.

Kommentarer
Postat av: Svarttusch

Oj nu fick jag lära mig något nytt :-D Vad roligt :-D Hoppas du har/har haft en trevlig helg :-D

2009-03-08 @ 10:30:53
URL: http://svarttusch.blogg.se/
Postat av: Svarttusch

svar: Nja skräckslagen är nog fel ord ;-) Peter är ju typ världens bästa att ha med sig på ultraljud, barnmorksebesök osv, för eftersom han inte har "livet" i sig blir han ju helt uppslukad. Han satt och kollade på ultraljudsbilden i en kvart innan vi kunde åka från sjukhuset ;-) Sen tyckte han att hjärtljuden lät som KIT i Knight Rider :-P

2009-03-08 @ 13:29:54
URL: http://svarttusch.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag älskar att prata blaj och fika med dig <3

2009-03-08 @ 15:35:45
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0