Vilken skitdag.

Egentligen skulle jag kunna skriva en fruktansvärt långt och argt inlägg om hur sjukt det så kallade familjeläkarsystemet är men jag orkar inte. Hämtade hem en väldigt matt Theo från dagis igår. Dagis hade ingen förklaring på varför han var så slö. Han hade ingen aptit alls och tempen visade normalt, ingen feber med andra ord. Vid badet så upptäckte jag en gigantiskt vaxpropp i ena örat som jag försiktigt tog bort. Det resulterade i en hysterisk unge och samtal till sjukvårdsupplysningen. Jag misstänkte öroninflammation medan dom påstridigt sa att jag bara behövde skölja lite med koksaltlösning, det kunde ju vara en liten förskylning utan hosta och snor (idioter).

Hela dagen har gått åt att få någon att titta Theo i örat. Efter sex timmars velade över stan, tre vårdcentraler, många samtal och byte av familjeläkare lyckades jag få en jourtid. Systemet suger och jag har många svärord på lager, ,men jag orkar inte. Han har fått örondroppar och penc. Så jag tackar sjukvårdsupplysningen för deras icke korrekta diagnos, kör upp koksaltlösningen där solen aldrig skiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0