Glädjehopp.

Måla, måla och måla. I det enkla bor det vackra....

Helgen var helt underbart rolig, minigolf i Mariebergsskogen med gethonan, sengångaren Paris, S+A samt lillfisen. Att jag är en dålig förlorare är ingen större hemlighet. Dock skrattar jag fortfarande åt linluggs bravader på golfbanan  på v-kusten för några år sedan.

Livet rullar på i en behaglig takt. Jag umgås med personer som får mig att må bra. Jag skrattar, lever och andas. Har jobbat väldigt mycket i sommar och mer jobb blir det, har fått mer timmar. Sitter och är lite smått nervös inför imorgon. Ska jag våga göra det som är inplanerat? Blir det spontant eller blir det en fegtur som vanligt. Nya tag, nya rutiner. Man släpper allt det gamla som vävt sig in. Måste våga bryta mönster. Så många förändringar, mest för min egen skull.

Glädjehopp i gummistövlar och lycka i en färgburk. Även på prov. Resultat som är bländande. Lycka som är brännande nära sanningen om det som jag helst inte pratar om. En transparent illusion av glädje så är du fri min vän. Själv stannar jag kvar där jag känner frid och lugn.

Imorgon börjar det om. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0