Uppdate.

Orken till att blogga har under den senaste tiden varit minimal. Värmen som nu förvunnit har varit en orsak, att jag har jobbat har varit en annan. Jag har varit så trött på kvällarna att det bara har resulterat i att jag har däckat på soffan runt åtta tiden. Fröken söt med familj har flyttat ifrån herrhagen. Jäklar vad vi slet med flyttstädningen, fint blev det iaf. De senaste kvällarna har jag och gethonan suttit och spelat yatzi på min balkong, druckit kaffe, försökt få min vattenpipa att funka, pratat om frustration (på tisdag, på tisdag, på tisdag OCH onsdag). Vi har även trott att en stackars granne i grannbyggnaden gått bananas. Det lät seriöst som en ylande människa.


Fredagen började väldigt dåligt och jag är glad att jag har semester nu så att jag kan vila ut och komma i balans. Det finns så mycket jag vill hinna med och så mycket människor jag vill träffa. Tiden kommer inte räcka till. När jag kom hem från jobbet i fredags så hittade jag mina böcker jag hade beställt. Efter nattningen gjorde jag en kopp te, tog en filt och la mig i soffan för att läsa. Det är nog en av de mest jobbigaste böckerna jag någonsin läst. Tårarna slutade inte rinna av många andra orsaker som jag helst inte vill nämna här. Mitt i allt ringde telefonen. B kom över på en kopp kaffe och lite prat. Jag behövde verkligen sällskapet. Mina problem blev plötsligt små. Det kommer att lösa sig. Håll ut....


Natten blev dock en enda jävla mardröm. Ylandet i grannbyggnaden blev bara värre. Ringde geten och beklagade mig. Gick ut på balkongen och konstaterade att nästan hela byggnaden mittemot mig bestod av väldigat arga människor som hade fått sin nattsömn störd. Vi lyckades lokalisera ylandet till våning fem (tyvärr inte herr och fru nyfiken) utan balkongen till vänster. Hela lägenheten var tänd och ute på balkongen stod en stor hund och ylade för full hals. Och nu började ett jäkla letade. Först ringde jag eniro och fick numret till g4s, blev kopplad till stockholm, sedan till malmö, kopplad till karlstadpolisen, securitas (inte ett svar), sedan polisen igen som skulle skicka en patrull då de hade fått in 8 anmälningar. Hörde knappt vad telefonisten sa pga. ylandet. Polisen kom, gick upp och kom ner. Ingen som var hemma eller ville öppna. Vi fick ringa securitas igen som sa att vi skulle ringa kbab på morgonen och klaga. Halv fyra somnde jag.

Lördag morgon packade jag ihop lite saker till mig och Theo och rymde ut till föräldrarna. Inga krav, inga måsten och inget ylande som stör sömnen. Har vilat upp mig bra med böcker, korsord, vila och massor av L. Cohen. Tittade på "Maria Larssons eviga ögonblick" med mamma, se den!
Blev en jäkla lång uppdatering om ingentng egentligen men nu är det gjort. Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge till nästa gång, risken finns att en get dunkar ett älghuvud mot första bästa tangentbord och vrålar BLOGGA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0