Färgskalan.

Jag lever nätt och jämt efter dagens bravader. Jag har sållat mig till den mängden semestersvenskar som blir överdrivet kreativa under semestern och börjar renovera. Gör inte samma misstag som mig. Tog en powernap innan och drömde om färgskalan, mattprover och inredningdetaljer. Min kropp värker av olika sortes anledningar. De olika orsakerna är alla självförvållade så jag får helt enkelt skylla mig själv. Trots mitt bittra jag just nu så kan jag inte låta bli och le varje gång jag går förbi min klädkammare. Som jag tidigare sa till geten så är jag mycket nöjd med resultatet och väldigt stolt över mig själv som fått tummen ur röven. Bilder kommer upp vid ett senare tillfälle. Det enda som fattas nu är lite tyg till det lilla projektet jag ska dra igång när jag är så uttråkad och rastlös att jag dragit ur varenda låda, sorterat i alfabetisk ordning, färgskalan eller storleksordning.

Nästa projekt blir halva hallen. Ni som inte varit hemma hos mig har inte sett att jag har en gigantisk hall som jag valt att döpa till lilla och stora hallen. Färgen är inköpt det är bara orken som fattas. Det blir en väldigt fin fondvägg som lyser upp när man öppnar ytterdörren. Vilken färg det blir får ni veta längre fram. För just nu så mår jag illa när jag ser penslarna.

Imorgon ska jag, geten och ungarna ner på stan och kika lite. Man kan ju inte slava hela semestern. Lite alkohol ska inköpas och kvällen kommer tillbringas på gruvlyckan i goda vänners sällskap. Lite skönt med barnledighet ibland. Nu ska jag bara ta tag i det sista innan jag blir sittande här framför datorn. Geten däckade du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0