Snölackering.

Nu blev jag jätteglad, kollade statistiken för idag och läsarna blir bara fler och fler. Hade min högsta topp idag, och jag har inte ens bloggat i en månad. Tack alla ni som läser. Det gör mig verkligen glad. Det har slutat snöa vad jag kan se, annat var det innan när jag åkte til biltema. Blev totalt lackerad i ansiktet, mascaran klibbade ihop och rann ner för kinderna, emo-varning på högsta nivå.. Hittade min fjärrkontroll och köpte även en vaderad toasits till Theo. En sån där man sätter övanpå den vanliga ringen. Börjar ge upp pottan snart, han lägger leksaker i den och sätter sig på locket på toastolen och skiter i blöjan samtidigt som han skriker att han "bassar". Han är helt enkelt inte en pottunge.


Efter turen till Biltema bar det av till den nya affären "All världens mat" vilket visade sig vara en höjdare, Det hängde stora skyltar så att man lätt kunde hitta det man ville ha. Det fanns en mellanöstern-balkan- och asienavdelning. Jag sprang till Balkanavdelningen och blev överlycklig. För dom som inte vet det så är jag halvkroat, så jag var i himmelriket. I övrigt så såg det ut som en vanlig affär med mellanmjölk och dylikt. Det som skiljde sig var att det fanns en hel avdelning med halal produkter. För er som inte vet vad det är så är det kött som slaktas på ett bestämt sätt som muslimer äter (ej gris). Man skär av kroppspulsådern och låter blodet rinna ur. Ett annat slaktsätt anses inte rent av muslimerna, och jag tycker det är bra att det nu finns ett ställe som kan erbjuda ett så stort sortiment till dom nu eftersom det innan måste ha varit sjukt dyrt att få tag på halal kött. Det finns garanterat folk som tycker att detta slaktsätt är inhumant, men jag tycker inte att en elchock i huvudet på djur är humanare. Dessutom är det ingen som tvingar någon att se på. Folk i allmänhet är vana vid en vakuumförpackad köttbit.



Kommentarer
Postat av: theresia

lockunge! :D

2009-03-08 @ 20:56:50
URL: http://filtny.blogg.se/afasi
Postat av: Svarttusch

För att halalkött ska slaktas i sverige så måste dem bedöva djuret först har jag för mig så det kan ju inte vara så jätte elakt. Är också nyfiken på den nya affären :-D

2009-03-08 @ 22:40:14
URL: http://svarttusch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0